Gruppetimer 

På vår timeplan har vi et bredt utvalg av timer som passer for enhver smak. For å få en bedre oversikt over timene har vi delt inn i disse kategoriene:

Sykling: Innendørs sykling, også kalt spinning.

Vann timer: Syrke og kondisjons trening i vann.

Les Mills: Et konsept som inspirerer millioner av folk hver uke til å bevege seg. Kjente for at ha de beste gruppetimene. De setter sammen god musikk og effektiv koreografi for at du skal forelske deg i konseptet. Disse gruppetimene kjøres over 100 forskjellige land.

Styrke: Vi har både korte og lange styrketimer med forskjellige oppsett og intensitet. Noen angriper hele kroppen mens andre fokuserer på et området. 

Balanse og kontroll: Disse timene fokuserer på kontroll av kropp og bygger opp balansen din.

Dans: For mange er det å danse en stor bragd å utføre. Dansing er utrolig bra trening for hele kroppen og holder et høyt forbrenningsnivå hele veien. Ikke minst er det veldig selvtillitsbyggende å gå ut at komfortsonen, så hvorfor ikke prøve?

Idretter (egne barne klasser): Vi har også noen unike idretter på senteret som gjennom det siste året har blitt veldig populært. Dette er absolutt noe du burde vurdere å prøve.

 

SYKLING

SPINN SHAPE FUN

45 minutter med moderat tempo. Denne timen passer for alle - også nybegynnere.

RPM

Dette er et Les Mills konsept som baserer seg på utendørs sykling der du kontrollerer intensiteten. Du kan forbrenne opp til 675 kalorier pr. time. Med god musikk tar instruktøren deg gjennom bakker å klatre, spurt intervaller og flatt terreng. 

SPINN 60 - OPPSATT LØYPE

Med Suunto pulsbelte kan du koble deg til dagens løype og la pulsen bestemme intensiteten din. 60 minutter med forskjellig terreng avhengig av hva instruktøren legger opp til.

SPINN 30/45

Disse timene er laget for deg som liker å jobbe intensivt på kort tid. På 30 minutter kan du forbrenne opp til 400-450 kalorier. Disse sykkeløktene er også perfekt å kombinere med styrke.

STYRKETRÅKK - OPPSATT LØYPE

For de som liker tunge bakker, mye motstand og pump i benmuskulaturen er denne timen et perfekt valg. Det er oppsatt løype til denne timen, så her er det mulig å bruke Suunto beltet.

 

VANNTIMER

AQUA

Skånsom, men veldig utfordrende måte å trene kroppen på i vannet. Man får bedre kondisjon, økt styrke, bedre bevegelighets evne, koordinasjon og holder en høy forbrenning hele veien. Timens varighet varierer, se booking.

 

LES MILLS

BODYVIVE 3.1

Her får du alt i en pakke: styrke- og kondisjons- trening. Dette er en allsidig treningstime hvor hele kroppen blir tatt i bruk. Vi bruker strikk, baller og manualer som hjelpemidler. Timen er uten hopp og med masse deilig musikk fra de siste 30 årene.

BODYPUMP

Utholdenhet- og styrke- trening til en inspirerende spilleliste der du trener alle kroppens store muskelgrupper ved hjelp av en vektstang og løse vektskiver. Denne timen er et godt alternativ for dem som finner trening med vekter på egenhånd kjedelig. Alle kan være med, ettersom man selv bestemmer tyngden på vektene. Timen passer like godt både for kvinner og menn.

RPM

Innendørs sykling hvor du kontrollerer intensiteten. Det er morsomt, og du kan forbrenne opp til 675 kalorier på en klasse. Med god musikk tar instruktøren deg gjennom bakke løp, spurter og sykling på flatt terreng.

BODYBALANCE

Dette er en yoga-basert time som vil forbedre tankene dine, kroppen din og livet ditt. Under timen er det en inspirerende spilleliste som spilles mens du bøyer og strekker deg gjennom noen enkle yoga bevegelser og elementer fra Thai Chi og Pilates. Pustekontroll er også et stort fokus under timen og instruktørene vil alltid kunne gi alternativer for de som akkurat har startet.

CXWORX

Denne timen er lagd for å styrke kjernemuskulaturen og muskulaturen rundt. En sterkere kjerne gjør deg sterkere i alt annet du gjør, fra hverdagslige aktiviteter til favorittsporten din. Det er limet som holder alt sammen!

 

STYRKE

STEP STYRKE

Gjennom denne timen får du både utfordret styrken din og kondisjon. Jobber 60 min på kasse, tar godt tak i lår, legger og rumpe. Garanterer svette og moro! 

KINESIS OG SIRKEL

Funksjonell styrketrening igjennom hele kroppen i vårt kinesisrom. Her er det fokus på stabilitet for mage og rygg samt styrkeøvelser relatert til dagliglivet. Mye varierende styrkeøvelser, og passer godt for deg som liker å jobbe intensivt i korte intervaller.

STYRKE OG ROING - KORTINTERVALLER

Timen er lagt opp med kort økter på romaskinen og styrketrening mellom ro-øktene. Vi varierer med både egen kroppsvekt og vekter under styrkedelen. Timen passer godt for deg som ønsker effektiv og enkel trening der hovedfokus er å få mest mulig trening ut av 30 minutter, og føle at dette holder for dagen.

TABATA

Her kan alle være med, og det er opp til deg selv hvor mye du ønsker å ha ut av timen. Tabata er effektiv, kort og intensiv intervall-trening. Intervallene er på 20 sekunder etterfulgt av 10 sekunder pause. Disse intervallene skal gjentas 8 ganger, og vil da resultere i 4 minutters trening pr. tabata runde. Hver enkel instruktør vil variere på hvilke øvelser som blir brukt. På en 50 minutters time blir det 7 tabata runder.

DANS

ZUMBA 

Morsom og populær time inspirert av latinamerikansk musikk og dans. Herlig dans til latinske rytmer som Salsa, Merenque, Reggaton, Cumbia, Tango, Rock og mye mer. Hver sang har sin koreografi med lettlærte trinn. Moderat intensitet. Humørfylt time varierte bevegelse.

BALANSE OG KONTROLL

PILATES

Treningsform som bygger og styrker kjernemuskulatur. Treningen er effektiv, konsentrert, avspennende og de fokuseres spesielt på trening av muskulaturen i mage og rygg. Resultatet blir en funksjonell, sterk og balansert kropp.

SLYNGE

Ved å trene slyngetrening blir man sterkere i coremuskulaturen, altså kjernemusklene i kroppen. Dette fordi slyngen skaper ustabilitet under treningen. Man forsøker å holde kroppen stabil samtidig som man gjør øvelsene. Kjernemusklene holder oss stabile, og ved å trene de opp kan man unngå skader, for eksempel i ryggen.

IDRETTER

CAPOEIRA (Egne barne klasser)

Brasiliansk kampsport. Ved å trene capoeira vil du øke dine daglige evner, som styrke, fleksibilitet, balanse, koordinasjon og refleks. Det er en morsom og variert trening som passer for alle! Musikk er en stor del av timen og du vil du lære å kjenne mange afro-brasilianske instrumenter, samt få en bedre kunnskap om den rike afrobrasilianske kulturen. Denne timen anbefaler vi, en meget artig og lærerik time både for voksne og barn.

Fysisk: Veldig bra kardiovaskuær- og muskulær- trening. Lærer også selvforsvar.

Psykisk: Bygger selvtillit og selvsikkerhet.

POLE FITNESS/ DANCE

AcroPole er egne kurs i dans og fitness, som utføres i akrobatiske former på stang - bedre kjent som "pole". AcroPole er utmerket som treningsform, da dette er en sport du bruker absolutt alle muskelgrupper. Du trenger ikke være sterk eller fleksibel for å drive med pole, men du vil utviltsomt bli det raskt. Dessuten vil du merke forbedring i utholdenhet, balanse, koordinasjon og generelt bedre kroppsholdning.

Teknikkursene er delt inn i tre kategorier, med ulike nivå fra intro til øvet:

"Static" poles: Stengene står stille, dette er hva de fleste forbinder med pole fitness.

AcroPole "spin: undervisningen vil foregå på "spinning poles", stengene snurrer rundt.

AcroPole Choreo: her vil fokuset ligge på dans og flyt rundt stangen uten tunge triks, slik at alle kan delta.