Squash & Studio Døgnåpent

Vi har to squash haller og et gym delt opp i fire avdelinger. Studio og garderober holder vi døgnåpent ved hjelp av et nøkkelkort du kjøper ved inngåelse av medlemskap på Korpus. 

Squash hallene er det mulig å reservere gjennom bookingsystemet - se booking. Større grupper kan også holde av faste tider i uken om dere ønsker regelmessige treningstider. 

Gymmet har fire avdelinger - styrkeapparater, møller og sykler for seg selv, eget rom for frivekter, og et for uttøying samt kinesis vegg og boksesekk. Vi har medlemmer fra styrkeløft klubben og derfor investert i manualer opp til 50 kg, og mange forskjellige apparater som gjør det mulig å trene hele kroppen. Nedre aldersgrense for å bruke studio er 12 år - påbudt med eget oppsatt treningsprogram og veiledning opp til fyllte 16 år.

 

Styrketrening i apparater

Har du akkurat startet å trene kan det å trene i apparatene være en god start. De er stabile og lette å forstå. Det står forklart på alle apparater hvordan øvelsene fungerer og et kort innlegg om teknikk i selve øvelsen.

Styrketrening på gruppetimer

Vi har også et bredt utvalg av styrketimer på timeplanen. Blant annet Kinesis, Sirkel, Tabata og flere. Se gruppetimer eller timeplan for å finne en som passer deg.

Styrketrening med frie vekter

Trenings med frie vekter krever mer stabilitet i mage og rygg, og dette må hele tiden være aktivt samtidig som du skal trene den fokuserte muskelgruppen. Her er det lettere å gjøre feil enn i apparatene, så vi anbefaler for nye treningsentusiaster å få litt hjelp av instruktører og pt, dette for å unngå skader og feilbelastninger. Ved inngåelse av medlemskap følger det i oppstartspakken med en veiledningstime, denne timen kan du bestemme hva skal inneholde. Ypperlig for deg som ønsker å starte med frivekter. Bemanningen hjelper deg gjerne!