Gruppetimer

På vår timeplan har vi et bredt utvalg av timer som passer for enhver smak. For å få en bedre oversikt over timene har vi delt inn i disse kategoriene:

Sykling: Innendørs sykling, se etter spinning på timeplanen.

Vann timer: Styrke og kondisjons trening i vann, se etter Aqua på timeplanen.

Styrke: Vi har både korte og lange styrketimer med forskjellige oppsett og intensitet. Noen angriper hele kroppen mens andre fokuserer på et området.

Balanse og kontroll: Disse timene fokuserer på kontroll av kropp og bygger opp balansen din.

 

SYKLING

 

RPM

Dette er et Les Mills konsept som baserer seg på utendørs sykling der du kontrollerer intensiteten. Du kan forbrenne opp til 675 kalorier pr. time. Med god musikk tar instruktøren deg gjennom bakker å klatre, spurt intervaller og flatt terreng.

SPINN 60 – OPPSATT LØYPE

Med Suunto pulsbelte kan du koble deg til dagens løype og la pulsen bestemme intensiteten din. 60 minutter med forskjellig terreng avhengig av hva instruktøren legger opp til.

SPINN 30/45

Disse timene er laget for deg som liker å jobbe intensivt på kort tid. På 30 minutter kan du forbrenne opp til 400-450 kalorier. Disse sykkeløktene er også perfekt å kombinere med styrke.

 

 

VANNTIMER

AQUA

Skånsom, men veldig utfordrende måte å trene kroppen på i vannet. Man får bedre kondisjon, økt styrke, bedre bevegelighets evne, koordinasjon og holder en høy forbrenning hele veien. Timens varighet varierer, se booking.

 

CROSSTRAINING

Variert styrketrening med mye fokus på teknikktrening av store øvelser. Her får du kjørt hele kroppen under kort tid. Denne timen er veldig populær da vi kjører både ær for oss og i lag. Mye lek og moro blandet inn i en tøff og hard økt.

STEP STYRKE

Gjennom denne timen får du både utfordret styrken din og kondisjon. Jobber 60 min på kasse, tar godt tak i lår, legger og rumpe. Garanterer svette og moro!

KINESIS OG SIRKEL

Funksjonell styrketrening igjennom hele kroppen i vårt kinesisrom. Her er det fokus på stabilitet for mage og rygg samt styrkeøvelser relatert til dagliglivet. Mye varierende styrkeøvelser, og passer godt for deg som liker å jobbe intensivt i korte intervaller.

 

TABATA

Her kan alle være med, og det er opp til deg selv hvor mye du ønsker å ha ut av timen. Tabata er effektiv, kort og intensiv intervall-trening. Intervallene er på 20 sekunder etterfulgt av 10 sekunder pause. Disse intervallene skal gjentas 8 ganger, og vil da resultere i 4 minutters trening pr. tabata runde. Hver enkel instruktør vil variere på hvilke øvelser som blir brukt. På en 50 minutters time blir det 7 tabata runder.

 

BALANSE OG KONTROLL

PILATES

Treningsform som bygger og styrker kjernemuskulatur. Treningen er effektiv, konsentrert, avspennende og de fokuseres spesielt på trening av muskulaturen i mage og rygg. Resultatet blir en funksjonell, sterk og balansert kropp.

SLYNGE

Ved å trene slyngetrening blir man sterkere i coremuskulaturen, altså kjernemusklene i kroppen. Dette fordi slyngen skaper ustabilitet under treningen. Man forsøker å holde kroppen stabil samtidig som man gjør øvelsene. Kjernemusklene holder oss stabile, og ved å trene de opp kan man unngå skader, for eksempel i rygg

POLE FITNESS/ DANCE

AcroPole er egne kurs i dans og fitness, som utføres i akrobatiske former på stang – bedre kjent som «pole». AcroPole er utmerket som treningsform, da dette er en sport du bruker absolutt alle muskelgrupper. Du trenger ikke være sterk eller fleksibel for å drive med pole, men du vil utviltsomt bli det raskt. Dessuten vil du merke forbedring i utholdenhet, balanse, koordinasjon og generelt bedre kroppsholdning.

Teknikkursene er delt inn i tre kategorier, med ulike nivå fra intro til øvet:

«Static» poles: Stengene står stille, dette er hva de fleste forbinder med pole fitness.

AcroPole «spin: undervisningen vil foregå på «spinning poles», stengene snurrer rundt.

AcroPole Choreo: her vil fokuset ligge på dans og flyt rundt stangen uten tunge triks, slik at alle kan delta.

Korpus Spa & Treningssenter   Årvollskogen 91, 1529 Moss   Telefon : 92302151   E-post : firmapost@korpus.no